Szanowni Państwo.
Z uwagi na zwiększające się zagrożenie epidemiczne Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Braniewie od dnia 06 listopada 2020 r. (piątek) do odwołania wprowadza zdalny sposób obsługi interesantów.
Osoby zainteresowane złożeniem wniosku powinny zastosować się do poniższych procedur:
1. Interesant chcący złożyć wniosek w Wydziale Komunikacji i Transportu będzie zobowiązany:
a) pobrać wniosek ze strony internetowej urzędu (wnioski do pobrania poniżej)
lub
b) odebrać osobiście wniosek wyłożony w biurze podawczym umieszczonym w holu budynku przy wejściu.
2. Wypełniony wniosek wraz z załącznikami (oryginały dokumentów):
– przesłać listem poleconym (przesyłką kurierską) na adres urzędu:
Starostwo Powiatowe w Braniewie
Wydział Komunikacji i Transportu
Pl. Piłsudskiego 2
14-500 Braniewo
lub
– złożyć w skrzynce podawczej.
Dokumenty składane w skrzynce podawczej bezwzględnie muszą być zapakowane
w sposób uniemożliwiający ich otwarcie (w zaklejonej kopercie).
3. Po rozpatrzeniu sprawy, dokumenty będą, w zależności od zaznaczonej przez interesanta we wniosku opcji:
– odsyłane, na koszt składającego wniosek za pośrednictwem operatora pocztowego, na adres podany we wniosku
lub
– przekazywane osobiście w holu urzędu po wcześniejszym ustaleniu godziny odbioru.
Istotnym jest punktualne przybycie na umówioną godzinę. W przypadku braku interesanta, dokumenty będą odsyłane za pośrednictwem operatora pocztowego na koszt składającego wniosek.
4. W trybie zdalnym będą przyjmowane TYLKO i WYŁĄCZNIE WNIOSKI DOTYCZĄCE:
– Nowych pojazdów zakupionych w salonie,
– Pojazdów sprowadzonych po raz I na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
– Wydania wtórnika tablicy rejestracyjnej w przypadku jej kradzieży lub zagubienia,
– Wydania profilu Kandydata na kierowcę (PKK),
– Wymiany prawa jazdy kierowcom zawodowym,
– Wnioski o wydanie uprawnienia do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi.
5. Zgłoszenia kupna (nabycia), sprzedaży (zbycia), wyrejestrowanie pojazdu z uwagi na jego kasację będą przyjmowane tylko i wyłącznie:
a) za pośrednictwem platformy epuap przesyłając czytelny skan wniosku oraz umowy kupna-sprzedaży (nabycie – zbycie);
b) poprzez przesłanie droga listową wraz z niezbędnymi załącznikami (wyrejestrowanie);
c) złożenie w skrzynce podawczej, przy czym zwrotnie dokumenty będą wysyłane listem na adres podany we wniosku (nabycie – zbycie – wyrejestrowanie).
6. Inne sprawy związane:
– z pojazdem tj: dopisanie współwłaściciela, montaż instalacji gazowej, wydanie dodatkowej tablicy na bagażnik lub montaż haka holowniczego
oraz
– sprawy związane z prawem jazdy (zmiana danych w dokumencie)
z uwagi na niższą rangę będą obsługiwane po ponownym otwarciu wydziału.
7. Sprawy związane z transportem drogowym, nadzorem na stacjami kontroli pojazdów, ośrodkami szkolenia kierowców będą rozpatrywane po wcześniejszym kontakcie telefonicznym pod numerem: 55 644 02 57.
Z uwagi na bezpieczeństwo Państwa danych w sieci, Wydział Komunikacji i Transportu nie będzie przyjmować wniosków przesłanych na mail wydziału lub starostwa.
W przypadku pytań bądź wątpliwości zwracamy się z prośbą o kontakt telefoniczny.
Osoby, które posiadają miejsce zamieszkania w innym powiecie obowiązane są do zachowania właściwości miejscowej. Zameldowanie na terenie Powiatu Braniewskiego nie jest tożsame z zamieszkaniem. Przypominamy, że we wniosku wpisuje się miejsce zamieszkania a nie zameldowania.
Przed wypełnieniem wniosku należy zapoznać się z kartą informacyjną:
Podajemy numery telefonów do kontaktu:
Rejestracja pojazdów:
Stanowisko nr 1 – 55 644 02 59
Stanowisko nr 2 – 55 644 02 58
Stanowisko nr 3 – 55 644 02 62
Stanowisko nr 4 – 55 644 02 65
Prawa jazdy:
Stanowisko nr 1 – 55 644 02 66
Stanowisko nr 2 – 55 644 02 60
Transport drogowy, nadzór nad SKP i OSK
55 644 02 57
Fax do wydziału
55 644 02 61
Wnioski wraz z instrukcją dostępne są na stronie: